مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بازی نقد و رفع مشکلات بازی دانلود بازی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ZERO
18:44
پنج شنبه 10 مرداد 1392

با اینکه برای نوشتن پیشنمایش عنوان پر حاشیه Splinter Cell: Blacklist کمی دیر شده است، اما جای خالی آن در آرشیو پیشنمایش های گیمفا احساس میشود و نوشتن پیشنمایش آن خالی از لطف نیست. خب شاید در بین شما کسانی باشند که از پیشینه سری Splinter Cell آگاهی نداشته باشند. برای شروع بهتر است نگاهی به گذشته و آغاز راه این سری به همراه سم فیشر افسانه ای بیندازیم. نخستین اسپلینتر سل تحت عنوان Tom Clancy’s Splinter Cell در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۲ روانه بازار شد. گرچه المانهای کلی بازی تقلید از سری محبوب Metal Gear Solid بود اما به دلیل اینکه سبک مخفیکاری بسیار نایاب بوده و میان شوترهای کورکورانه و بدون داستان مصداق عسل کوهستان را یافته بودند، به سرعت محبوب شد و شخصیت اصلی این عنوان، Samuel Leo Fisher نیز توانست با اقدامات خود اللخصوص دیالوگهای بسیار زیبا و پخته در میان دل بازیبازان جایی را برای خود دست و پا کند. آخرین نسخه از این سری، عنوان Splinter Cell: Conviction بود که در سال ۲۰۱۰ برای پلتفرمهای PC, Xbox 360 عرضه شد و توانست متای ۸۵ را کسب کند. گرچه بسیاری از رویه ای که کانویکشن در پیش گرفته بود ناراضی بودند اما بازی به مذاق بسیاری مثل خودم خوش آمد! اکنون بار دیگر سم این مرد تاریکیها به میان ما بازخواهد گشت تا ماجراجویی جدیدی را رقم بزند، این بار نه در Third Echelon، بلکه در Forth Echelon!

 

                                                               

Tom Clancys Splinter Cell Blacklist box art1 مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

سازنده : Ubisoft Toronto

ناشر : Ubisoft

موتور  : modified Unreal Engine 2.5 با کمک Havok physics

پلتفرم ها : PC, PS3, Xbox 360, WiiU

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مرداد سال ۱۳۹۲

سبک : سوم شخص اکشن، مخفیکاری

حالت : تک نفره، چند نفره

روریسم، باز هم همان کلک قدیمی!

مسئله تروریست در بازیهای رایانه ای در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از بازیسازان قرار گرفته است و چیزی که همواره میان همه آثار مشترک بوده است این است که کشوری نظیر آمریکا همیشه نقش ناجی جهان از دست تروریسم را عهده دار بوده است. اکنون در این نسخه هم باز همان آش است و همان کاسه! داستان بازی در مکانهای متنوعی در آسیا، خاورمیانه و آمریکا روایت می شود و از وقایع نسخه کانویکشن حدود ۶ ماه گذشته است. گروه Third Echelon از هم پاشیده است. به یاد دارید که در نسخه قبلی و در انتها تنها رئیس باقی مانده این گروه کشته می شود. البته Third Echelon با مرگ لمبرت نابود شد. اکنون گروه Fourth Echelon به رهبری سم فیشر جایگزین آن شده اند.

ml6ivsbj1 مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

اتاق فرمان که میگن اینه! :D

داستان قرار است ماجرای رویارویی سم با تروریستها را دنبال کند. جایی که تروریستها شمارش معکوسی را برای حمله به آمریکا آغاز کرده اند و با اتمام زمان معکوس نقاط مهم آمریکا مورد حمله تروریستها قرار خواهند گرفت. رئیس جمهور آمریکا برای دفع این توطئه دست به دامن سم می شود و سم اختیار تام برای سرکوبی این حمله تروریستی را بر عهده می گیرد. در حقیقت قرار است این بار فیشر را در اوج موفقیت خود ببینیم و این بعد از سرخوردگیها و ناکامی های وی در کانویکشن کاملاً نیاز بود.

2276810   splinter cell blacklist xbox 360   مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

مگر می شود کسی  اسپلینتر سل بازی کرده باشد و Anna Grimsdotter را نشناسد؟ آنا از بچه های پشت صحنه محسوب میشود!

سم بازگشته، قاتل خاموش؟!

رسیدیم به هسته اصلی این عنوان، چیزی که این فرانچایز با کمک آن جان گرفته است. گیم پلی در نسخه های قبلی بسیار خشک بوده و بازی هم تاکید خاصی بر روی مخفیکاری داشته است، اما به مرور زمان و با عرضه بازی Splinter Cell: Chaos Theory یوبیسافت کمی چاشنی اکشن را به بطن اثر خود افزود. البته لازم به ذکر است که یوبیسافت کار خود را به قدری هنرمندانه انجام داد که در Chaos Theory ما به هیچچ وجه احساس اکشن شدن نکردیم، بلکه این تغییرات باعث شد بازی کمی از گیم پلی خشک خود فاصله بگیرد و به یکی از نرمترین عناوین مخفیکاری بدل شود. با این حال در آخرین نسخه؛ یعنی کانویکشن این چاشنی به مقدار بیشتری با بازی تزریق شد و در بخشی از مراحل بازی احساس میکردید که بازی Max Payne 2 را تجربه میکنید. برخی از قسمتها شما را به مخفیکاری و بخشی دیگر به کشتار دسته جمعی ترغیب میکرد. با وجود همه اینها حرکات و انیمیشنهای سم در لیست سیاه بسیار بهتر از نسخ قبلی می باشد. فیشر در این قسمت قادر است همانند یک Assassin از دیوار بالا برود! البته بالارفتن از دیوار و یا آویزان شدن از یک لوله چیزی نیست که ما با آن غریبه باشیم.

max2610 مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

همانند سری Assassin’s Creed در بلکلیست نیز شاهد حرکات پلتفرمر خواهیم بود!

قابلیتهای مختلفی به بازی اضافه شده که برخی از آنها نظیر سیستم “قتل در حین حرکت” نیز از کینکت پشتیبانی خواهند کرد. به طور مثال شما تعدادی از دشمنان را علامت گذاری میکنید و سپس به سمت آنان شروع به دویدن می کنید و پس از آن با فرمان کینکت قادر به کشتن تک تک افراد علامت گذاذی شده خواهید بود. سیستم Mark & Excute در کانویکشن را به یاد دارید؟ این سیستم در بلکلیست نیز وجود دارد، منتهی حالتی پیشرفته تر به خود گرفته است و شما را در طی مراحل به صورت مخفیانه یاری خواهد داد. درست است که در تمامی نسخ این سری تعادل نسبی میان اکشن و مخفیکاری وجود داشته است؛ اما احساس میشود که این نسخه به اکشن روی آورده است، با این حال هنوز نمیتوان راجع به مخفیانه بودن یا نبودن این اثر سخن گفت و باید تا عرضه رسمی آن صبر کرد. از بخش چند نفره بازی اطلاعات خاصی منتشر نشده ولی مد Spies VS Mercs معرفی شده!

SpiesVsMercs zpse2a76471 660x3701 مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

در کنسول Xbox 360 استفاده از حسگر Kinect باعث به وجود آمدن امکانات جالبی شده برای مثال شما میتوانید با فرمان صوتی Hey You حواس دشمن خود را پرت کنید البته مراقب بلندی صدای خود باشید زیرا بلندی زیاد صدای شما باعث لو رفتن کامل موقعیت شما میشود. یا میتوانید با دادن فرمان Air Support ضربه سنگینی به دشمن خود به وسیله حمله هوایی وارد کنید! یوبی سافت از معدود کمپانی هایی است که حمایت خود از Wii U را دریق نکرده به همین منظور ویژگی های خاصی در گیم پلی نسخه Wii U وجود داردY مانند: کنترل و استفاده لمسی از ابزار سم، واکنش پذیری سریع تر با استفاده گیم پد Wii U و مارک کردن سریع تر دشمنان و چک کردن بازیکنان Splinter Cell: Blacklist در سراسر دنیا و حرکت بی سابقه ای دیگر در این سری Blacklist دارای حالت Co-Op است. شما میتوانید علاوه بر کنترل سم، کنترل همکارش Isaag Briggs رو هم به دست بگیرید و این حالت را میتوانید بدون اتصال به اینترنت و در حالت Split-Screen نیز تجربه کنید؛ یعنی تنها کافیست یک نفر با یک کنترلر اضافی کنار شما باشد!

زیبا، چشم نواز و پرجزئیات

امروزه گرافیک  تبدیل به معیار اصلی انتخاب بازی بین گیمران شده است و خوشبختانه یوبیسافت همیشه از این بخش سربلند بیرون آمده است. گرافیک دو عنوان Assassin’s Creed III و Far Cry 3 گواهی بر این ادعاست. در نسخه جدید دیگر با آن صورتهای مصنوعی نسخه های قبلی طرف نخواهیم بود. با کمک تکنولوژی Performance Capture چهره ها بسیار بهتر از قبل پرداخته شده اند و همین باعث شده است که چهره سم کمی جوانتر از نسخه کانویکشن به نظر برسد. LEAD Engine که نسخه ای اصلاح شده از Unreal Engine یا همان Unreal Engine 2.5 است باعث به وجود آمدن فیزیک و داینامیک بی اندازه جالب در این بازی شده وقتی که سم خم میشود یا می نشیند به وضوح میتوان چروک افتادن در لباس هایش را مشاهده نمود و دشمنان با توجه به این که تیر کدام نقطه از بدنشان اصابت کرده واکنش نشان میدهند و با شنیدن صدای گلوله محل اختفای  شما را پیدا میکنند که نشان از هوش مصنوعی بالای و مناسب این عنوان است. محیطها بسیار پرجزئیات هستند و در پادگانی که در تریلر E3 سال گذشته به نمایش درآمد ما شاهد خلق اتمسفری بی نهایت زیبا بودیم که حس قرار گرفتن در یک پادگان را به خوبی به شما منتقل میکرد. یکی از مهمترین المانهای گرافیکی در عناوین سبک مخفیکاری نورپردازی بازی است. خوشبختانه بلکلیست در نمایشهایی که تا کنون داشته است نشان داده که نورپردازی قدرتمندی را به نمایش خواهد گذاشت. سایه زنی در بازی نیز در اوج کیفیت خود قرار دارد.

fr368h0l مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

چهره ی شخصیتها بسیار پرجزئیات هستند

بدرود ای صدای آشنا…

نوبتی هم باشد نوبت بررسی بخش صداگذاری اثر است. در ابتدا به برسی صداپیشگی خواهیم پرداخت. چیزی که در ابتدا و با مشاهده تریلرهای به نمایش درآمده خودنمایی میکرد آن بود که ما دیگر صدای سم قدیمی را نمیشنیدیم… آقای “فردریک رجینالد آیرونساید” یا “مایکل آیرونساید” دیگر صداپیشگی سم را بر عهده ندارد. این خبر باعث پدید آمدن اعتراضات فراوانی پیرامون صداگذاری سم شد. بسیاری عقیده داشتند که تنها آیرونساید میتواند صداپیشگی سم را بر عهده بگیرد. صدای آیرونساید ابهت خاصی را در سم پدید آورده بود و شخصیتش را کاملاً باور پذیر کرده بود. اما متاسفانه دیگر ایشان نقشی در صداگذاری نخواهند داشت و این وظیفه خطیر و حساس به آقای “اریک جانسون” سپرده شده است. تا به حال و با تریلرهای منتشر شده میتوان انتظار داشت که ایشان نقشش را به خوبی انجام دهد، اما اینکه باورپذیری سم آیرونساید را به ما القا کند یا نه هنوز قابل تصمیم گیری نیست. در رابطه با صداگذاری اجزای محیط و همچنین صدای شلیک گلوله ها میتوانم بگویم که این دفعه با صداگذاری بهتری طرف هستیم. دشمنان به خوبی صدای شلیک را میشنوند و این علاوه بر اینکه نشان دهنده هوش مصنوعی مناسب است، نشان دهنده صداگذاری مناسب اجزای محیط است.

image tom clancy s splinter cell blacklist 21896 2521 0011 مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

سم اومده… چی چی آورده؟!

در نهایت عنوان Splinter Cell: Blacklist به یکی از جنجالی ترین و مورد انتظارترین عناوین تابستان است و باید صبر کرد و دید که آیا یوبیسافت قادر خواهد بود موفقیتهای نسخه های قبلی را تکرار کند و باری دیگر سم را به اوج برساند یا خیر؟ البته قطعاً تجربه این عنوان برای طرفداران سبک مخفیکاری خالی از لطف نخواهد بود…

splinter cell blacklist مرد سایه ها باز میگردد | پیشنمایش عنوان  Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist

سم، مرد تاریکی ها… منتظر باشید!


تعداد بازدید از این مطلب: 773
بازدید : 773

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









آبا میخواهید بخش نقد بازی ها های قدیمی فعال شود؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



جدید ترین اخبار بازی های کامپیوتری و نقد و بررسی بازی ها
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به اخبار بازی و دانلود مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر